Rabu, 4 Mei 2011

JALAN JALAN TIME MC

Arghh~~ senak kurang akibat injection... Alhamdulillah.... 27/04/2011 RABU
terus terasa aku nak memanjat bukit BANJARAN TITIWANGSA kat GRIK... sebab nyer aku nak tenangkan diri selepas penat dan bagai... sekurang2 otak nie happy... aku gerak kul 11.30 pagi dengan AKMAL n my MUM.. oh... Perjalanan yang jauh.. ambik masa 2 jam setengah untuk sampai ke puncak~~ pukul 2 dah sampai... terus makan kat atas puncak.. tapi yang tak best nyer aku sampai time tengahari.. memang kurang rasa bayu nyer... lain la kalau sampai petang.. kabus menebal.. memang aku suka.. tambah angin kuat.. sejuk.... tapi tengahari tu tak rasa sangat.. :( ... lepas makan, solat zohor dan bergerak turun kebawah bukit semula menuju ke grik.. ingat nak pergi pengkalan hulu.. tak penah pegi doll.. dorang cakap best.. ada tempat barang murah2... so tengok jam rasa tak sempat... so terus on da way balik... singgah di lenggong.. LATA KEKABU... best dan menarik...(gambar disertakan).. dah siap semua aku gerak ke TASIK RABAN pulak... stop situ.. solat asar pulak... memang menarik tempatnyer... penat hilang bila tengok benda yang cantik2 nie.. moh le ke kuala kawan2 ku.... dah... gambar pulak~~~
cehh!! transporter aku naik bukit
tenang rasanyer... kat titiwangsa
ni pun sama... bwh2 semua kat titiwangsa


ada kedai makan pulak.. harga murah..



**************************************************
KAT TASIK BANDING PULAK... lupa aku nak sebut tadi.. hehehe...














tu semua kat tasik banding.. ingat nak lepak pot yang baik lagi.. kat jeti sebelah sana.. tapi bila masuk terserempak dengan taik gajah... OMG!! terus aku patah balik.. tak nak risiko... huhuhu.. pas nie kat LATA KEKABU pulak...
****************************************************
LATA KEKABU


***************************************************
TASIK RABAN DER... kat lenggong pulak pas nie...



 tetiba ada kucing la pulak... jeti~



time senjakala~~
redup je kan?


*******************************************
OK.. abes dah perjalanan 1 hari aku.. sekali jalan pulun betul2.. janji penat tu kemudian kira.. aku puassss~~~

2 ulasan:

LizHairi berkata...

pelik teman bile dlm banyak2 gambo tu,satu gambo pun xder gambo kome hikss!!

muhammad_jasmin berkata...

teman sekang nie dah insap~~ tak main dah gambar2 sendiri... hehehe.. pencinta alam kata kan~~~ komer tak tahu ker?? hiksss...