Rabu, 1 Julai 2009

26hb JUNE 2009

huhu... aku sampai kul 2 kat hospital tuanku bainun ipoh...

ayah dalam keadaan stabil... ayah lihat aku, aku lihat ayah...
terasa sayu bila melihat ekor mata ayah mengekori mata aku
sambil mengangguk2 kepala.....

kenapa ayah macam tu? soal hati kecilku... mungkin ayah gembira
sebab anak ayah datang yer... atau sebab anak ayah nie sentiasa
menjenguk ayah setiap minggu...

ayah, saya tak pernah mengeluh walau apa pun... sebab apa yang
adik lakukan, semua sebab ayah. adik begitu sayangkan ayah...
adik tahu, adik banyak lukakan ati ayah, susah kan ayah kan..
tapi ayah tak pernah mengeluh kan...ayah pendamkan dalam hati kan...

begitu lah ayat2 yang selalu bermain difikiran aku...

aku tersedar dari mengelamun.. Ya Allah, ayah beyak ekk... takpe2
adik dengan mak akan cucikan... ayah tidow lahhh.. ayat kena sentiasa
ingatkan Allah taw, bila ayah rasa sakit, ayah ucapkan ALLAH HUAKBAR...

ayah mengangguk.... sayang ayah....

waktu dah nak masuk maghrib, adik berundur yer.. adik nak balik umah,

esok adik datang balik.......

Tiada ulasan: