Rabu, 1 Julai 2009

28hb JUNE 2009 (ISNIN)

ayah nak di kebumikan ari nie...
dari pagi aku duduk dekat dengan ayah... sentiasa bukak penutup muka...
aku jadi pendiam.....

pukul 8.30pg..

ayah di mandikan.. aku sentiasa ada di sisi ayah... aku mandikan ayah sekali....
untuk kali terakhir aku dapat mandikan ayah..
selalu masa time ayah sakit ajer
sabunkan badan ayah.... selesai semua... panggil semua adik beradik
untuk mandikan jenazah ayah....

selepas itu ayah di kapankan.... aku mula menangis teresak2...
aku lihat abang sedara dah bagi isyarat jangan menangis... tapi aku tak leh tahan....
tak leh tahan sangat..... ayah yang aku sayang n cintai akan pergi
saper tak sedih....

masa untuk sembahyang jenazah... sekali lagi air mata bercucuran.... aku taw.. dosa.. tapi aku tak tahan sangat2

terus ayah diangkat masuk ke dalam kereta jenazah... abang ipar ku beri ucapan.... aku sedih lagi....

sampai dikubur... terus di masukkan dalam liang lahat... paling sedihhh
sebab aku dah tak nampak ayah dah..... ayahhhhhhhhh.....
talkin di baca,.. semua nya selamat... semua orang beredar...
aku tak beredar... sebab aku nak cakap dengan ayah....

mengalir airmata... aku taw ayah nampak aku... dan ayah dengar apa yang aku katakan....

"ayah... jap lagi 2 malaikat akan datang berjumpa ayah... mereka akan tanya ayah.... siapa tuhan kamu? ayah jawab Allah yer... ayah jangan lupa.... lepas tu dia akan tanya apa agamamu? ayah jawab ISLAM... ayah jangan sesekali lupa..... siapakah utusan mu? ayah jawab RASULLULLAH, NABI MUHAMMAD taw.....ayah jangan lupa... kemudian dia akan tanya ayah, siapa kah musuh kamu? ayah jawab SYAITAN DAN IBLIS taw.... "


setakat tu jer yang aku mampu cakap pada ayah.....

sebelum aku beredar... sempat lagi aku ucapkan... ayah... adik sayang ayah... sayang sangat2... ayah jangan lupa...............................



ERM....

sampai umah... petangnya... aku menangis lagi... aku cakap dengan mak....


MAK....... SAYA RINDUKAN AYAH... SAYA NAK AYAH.... ...................

mak tepuk belakang aku........

Tiada ulasan: