Rabu, 1 Julai 2009

27hb JUNE 2009

erm....

ku tunggu kat rumah.. katanyer paksu amir nak suh bawak ustaz jumpa ayah di hospital...
akhirnya tak jadi...

terus aku g ipoh ke hospital dengan akmal... aku hantar akmal ke umah dia.. sampai di hospital
aku nampak kelibat mak sedara aku ( chik ) dan anak dia e'nas n suami n anak dia... lama dah dowang sampai... baru jer nak panas ponggong duduk sebelah ayah...

tetiba enas suh tunjukkan hotel murah. dorang nak stay malam nie.. so nak taknak aku pergi jugak tinggalkan ayah....

aku sampai balik ke hospital.. tengok keadaan ayah pun semakin teruk.. tetiba dia sesak nafas
aku jumpa nurse, mintak kebenaran pasang tiub oksigen balik....
aku tunggu sebelah ayah.. pegang tangan ayah,.. sejuk... ayah genggam tangan aku...

"ayah, adik nak sangat ayah sihat, kita g lepak2 kedai mamak sama2 taw"

ungkapan yang selalu aku bisikkan di telinga ayah...
ayah genggam erat tangan aku...

ayah berak lagi yer!!! kenapa ayah berpusing2 nie?
ayah letak kepala kat tangan adik..

erm.... seperti biasa.. aku cuci berak ayah... alamak!!! mak! kenapa jadi macam nie?
mak bergenang air mata.... erm... mak cakap dah dekat dah...

aku teruskan jugak kerja mencuci tu.. ntah la, aku hairan jugak...
kenapa hari nie aku beriya2 cuci dengan penuh perasaan?

aku abaikan perasaan dan pertanyaan itu....

selesai semua... aku g kantin, beli makanan untuk mak berbuka puasa...
aku kol akak, akak cakap nak datang esok...

lau macam tu okey laaa
huhuhuhu
maghrib aku balik kk semula dengan akmal..


Tiada ulasan: